Mág je velice složité povolání, ne že bych tě chtěl odrazovat, ale člověk musí jeho stylu hry přijít na chuť. Nejvíce se osvědčí ve družině, jako solo, sám to je zpočátku trochu těžší, ale pak člověk musí lépe přizpůsobit nestvůry na které půjde a vybírat si je pečlivěji (ale v partě s jinými hráči je vždycky větší zábava).
Mág vždy býval a bude taková kytička na boj zblízka, jelikož nepřátelé útočí většinou dost rychle, tak mág brzy to odskáče jako první (jsou i vyjímky, ale to nesmíš být sám, pak se dá i pořádně majznout holí

, ale co dělá mága je magie). Mág má úplně ze všech magických povolání největší možnost vybírat si školy (obory) magie - nejvyšších hodnot 600 může dosáhnout v 4 oborech - Materie, Řád, Příroda, Chaos a dostat se na slušnou hodnotu magie Smrti (400) - důležité je vědět, že nikdy nemůžeš mít všechno, nutnost je mít 2 obory. Jak psal Fraenir, pokud kouzlíš kouzla z jednoho oboru, je šance, že ti spadne (klesne) hodnota jiného (někdy i třeba dvou zároveň, ale to se stává opravdu zřídkakdy). Kniha prvního stupně je spíše doplňková a opravdu nemá cenu dlouho používat jeho kouzla (až na jedno a to v omezeném množství). Výběr škol opravdu závisí nato jak chceš hrát.:
Řád obsahuje podpůrná kouzla - od ochran po zvýšení obrany, pár útočných ledových,
Chaos obsahuje zejména útočná kouzla (nejlevnější na manu i pak nejsilnější), pár se specifickým užitím a hlavně ohnivého posla (Efreet)
Materie má spíš podpůrná kouzla (zeď aj) a velké množství golemů a pár středních útočných
Příroda se zaměřuje na zvyšování základních atributů (síla, obratnost a inteligence - ikdyž ne tak jako život!), střední útočná kouzla a zbytek poslů (3 druhy) a má tam i kouzla na zastavení nepřátel (zkamenění a kořeny) a další hromadu podpůrných defensivních kouzel (zeď v podobě živého plotu či ochrany proti kovům)
Smrt pro mága znamená snižování ochran a klasickou paralýzu
Pokud jsi začínající mág a nemáš moc životů (za mága se zrovna netrénuje dobře síla), tak je vhodné uvažovat o přeměnách - mág má pomocí pentagramu (nebo zkratky .schop tuším je to ten poslední z druhé řady obrázek) schopnost se přeměňovat do "démonů". Jak ti budou růst pro mága důležité skilly (pokud chceš vědět jaké, musíš si to zjistit ve hře), tím budeš se moc proměňovat do silnějších potvůrek - mág s nekromantem může se přeměňovat do nestvůr, které kouzlí i nekouzlí (většinou 1. morf kouzlí, 2. nekouzlí atd, ale nemusí to být pravidlo).
A co jsem nezdůraznil - magie se dá kouzlit za pohybu (jen při opravdu při mizivém počtu kouzel se mág nesmí hýbat - uvedeno na webu - např. jakýkoliv posel či golem). Dále je důležité učit se poznat nepřátele - to ti dost ulehčí život - od rychlosti pohybu, tak i jak na ně fungují různá kouzla.