Stránka 1 z 1

QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 12:28
od Wolferr
Ahoj, mám pár dotazů / návrhů ke questům - tak to hodím sem...

DOTAZY:
1) Jakým způsobem posílat návrhy na questy, popř. jak se zůčastnit "výroby"?

2) Na sféře se questy musely programovat, na RUNUO je na to suprovej systém, který umožní dělat questy přímo ve hře. Jak je to zde na shardu - máte taky nějaký systém?

3) Co znamená "Questovní hodnocení"?
Zaznamenáváte nějakou konverzaci s Q NPC, nebo to má být AKCE od GM, akorát s názvem QUEST? :) Jestli je to AKCE, tak GM přiděluje nějaké body? Jak a podle čeho? Opravdu jsem to nikde podrobně nenašel.

4) Q "Dvanáct bran" - alespoň s takovým názvem jsem se setkal
Údajně je omezen dle dosažených zkušeností. Do toho portálu už nemohu vstoupit a na webu jsem popis nenašel - možná moje chyba. Ale prosím vás. Přijde vám normální neupozornit na existenci questu VE HŘE a pak hráčovi znemožnit jeho splnění? To je podle mě trošku nefér vůči nově příchozím a těm, kteří jsou zde "zasvěceni" a projdou si to s nově založenou postavou. Čert vem odměny - tady jde o princip.

NÁVRHY:
A) Proč se drtivá většina questů jmenuje "Drobný quest č. XY"? Šlo by je nějak smysluplně přejmenovat?

B) V GUI questu (v popisu questu) není info o místě, na kterém jem vzal quest a také chybí od koho. Kdyby šel udělat alespoň nějaký popis - například: ,,Úkol jsi získal od: Černovlasá žena s modrým kloboukem a bílými šaty v blízkosti Thyrisu". V tuhle chvíli jsem odkázán na stránky. Raději bych tedy spíše hrál, než hledal na webu info o q.

C) Mohla by se většina NPC (a to nejen questovních) nějak projevovat? Například emote, mluvení pro sebe a podobně a to samostatně i bez přítomnosti hráče. Chtělo bych to trošku oživit

D) Obsah většiny questů je: PŘINES, nebo ZABIJ. Nic proti nic nemám, ba naopak. Jako hráč získávám přehled o různých předmětech a monstrech ve hře, nicméně... Šlo by vytvořit questy i jiného žánru? Třeba poznávací questy -> projdi všechna města, od některých NPC si vyslechni informace (např historii města, kde najdu léčitele, banku, jaké jsou zde zákony, jaká stvoření žijí v tomto městě), procestuj portály do dalších měst a tak dále a tak dále. A co například questy s hádankami, nebo questy s náhodně generovaným obsahem -> hráč č. 1 veme Q a má trochu jiné podmínky ke splnění než hráč č. 2, který veme Q chvíli po hráči č. 1.

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:25
od Tereas
1)Nelze se zúčastnit výroby, k tomu musíš být GM. Návrhy na questy jsou super věc, ale já osobně dávám přednost vlastní tvorbě v kruhu GMs z důvodu úniku informací do řad hráčů. Nic ti nebrání dělat vlastní herní eventy a poprosit questařskou část o pomoc.

Pokud myslíš systémové questy, tak přijdeš k NPC, navážeš konverzaci a uděláš, co po tobě žádá. Pokud bys chtěl do světa přidat NPC s dalším questem, svůj návrh samozřejmě můžeš poslat na schválení, nezaručuji však, že projde.

2) Systému se říká Sphere...milovaná Sphere...

3) Questovní hodnocení je tajný interní systém, který využívají GM k zapisování svých pocitů z hraní hráčů popřípadě jejich prohřešků vůči RP a pod. Při rozhodování o věcech, které se týkají tvé hry je questovní hodnocení jedním z faktorů, které naše rozhodnutí ovlivňují.

Quest hodnocení nezískáváš jen při questech, které pořádají GM. Tvá hra může a nemusí být sledována i mimo questovní dobu a podle toho, jak bude působit tvé RP, můžeš získat kladné nebo záporné hodnocení. Questovní hodnocení neudělují pouze questaři.

4) 12B je dungeon, ne quest. Pokud tě to uklidní, já ho za dvě ze svých postav taky neprošel. Je spousta věcí, které poznáš až časem a ke kterým se dostaneš zkušenostmi a informacemi. V současné chvíli pro tebe není uzavřeno pouze 12B, ale také stoky pro začátečníky.

Pokusy o udělání journalu pro začátečníky taky byly už mnohokrát, ale nikdo to nedotáhl do konce tak, aby se to dostalo na web. Můžeš být první! :-D Je to pro tebe šance, z těch mnoha návrhů od tebe, taky přispět svou troškou do mlýna ;-)


Ke tvým návrhům: Důvod, proč se to taky neudělá je ten, že na to není čas. V současné chvíli nejsou miniquesty dostatečně prioritní a systém čeká řada úprav, které jsou pro hru (95% zkušení a maxlí hráči, kteří tohle všechno ví) důležitější. Právě proto se tým nezaměřuje na prvotní fázi hry, ale na tu koncovou, kde hraje 95% lidí. Rozuměj, kapacita scriptařů a systémáků je omezená a úprava miniquestů a všeho okolo je hodně peněz za málo muziky...

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:40
od Abe
zoberiem to po poriadku :)

1) poslat to nejakemu systemakovi, ci questarovi, ktory uz to presunie dalej do tymu :)

2) bezime na sfere, teda u nas sa velke stale questy musia programovat. Mame tu este tie drobne, tie su typu, dones, zabij... tie sa vytvaraju z hry, takze ciastocne to mame aj u nas.

3) Q hodnotenie, je hodnotenie QGMka podl asubjektivneho hodnotenia, ci sa sprava rozumne na Q, umyselne nekazi Q, neprasi a pod :)

4) myslim, ze par zmienok je v hre, v knizniciach a tak... ale nic nebrani tomu, napisat nove knihy a placnut to do kniznic :)

----

A) su to drobne Q, ktore nie su skriptovane a su vytvorene z hry. Vacsinou ide o prines/zabi

B) miesto tam je schvalne, meno by sa dalo doplnit, pripadne popis

C) kedy si sa to skusalo, len je to velka zataz pre sferu, randomom vyberat nejake hlasky, plus zbytocne budu nieco kecat, ked nie je v okoli hrac... pripadne castokrat je problem s pozeranim NPC na hracov (obcas vidia cez steny, ploty, na lode atd)

D) je to realne, ale s velmi tazkou implementaciou... nehovoriac uz o random cieloch

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:48
od Wolferr
Tak Abe už něco zodpověděl :-), jen zareaguju:

Abe:
2, A) Hm, to jste někde sehnali, nebo jste si to doprogramovali? Jak to funguje? Jen by mě zajímalo, pač tam kde jsem hrál (UO:AOS) to nikdy nebylo. Možná je to ve sphere na tuhle verzi UO k dispozici (ale to jsem asi plácnul kravinu :D). Já jsem právě jiný NPC než tohodle typu PŘINES, ZABIJ nenašel a tak nějak teď přemýšlím, jestli se vůbec do toho kódování questaři pouštějí. V historii zpráv (novinek) jsem našel, že jste hledali místo na questaře. Ten, kdo to místo obsadil dělá právě tyhle typy questů PŘINES a ZABIJ?
C) Jj odpověď se zatěžováním jsem očekával.

Tereas:
4) jj o zabránění vstupu do stok vím a taky mě to netěší :-D
Tomu odstavci o mém angažování jsem nepochopil. Proč to spojuješ s webem? Můžeš mi přiblížit, co jsi tím myslel? Ten quest na probíhání světa je samozřejmě pro nováčky (jestli se chápeme), ale kterej Q není pro nováčky? Zabij 10 jelenů je taky pro nováčky.

K mým návrhům:
Mě je to jasný, tak to chodí všude a vždycky. Není čas a je moc práce. Jenže to neznamená, že se nemůžou podávat další návrhy do fronty, že?:-) Kapacita skriptařů by se rozšířila, kdybyste mi řekli například jak naprogramovat Q abych vám ho jen předal v kódu :-D

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:54
od Abe
2, A)
sami sme doprogramovali. Programuju u nas len skriptari, questari to mozu vymyslat, ale nie je to hlavna napln ziadneho z nich. Vsetky drobne Q su vytvorene systemakmi

navrhni kludne frontuj :)) no kapacita skriptarov je fakt mala... prerabanie do kodu by znamenalo, ze by si musel mat pristup k dalsim nasim skriptom, a to nie, pokial nie si plnohodnotne GM :)

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:56
od Wolferr
Abe píše:2, A)
sami sme doprogramovali. Programuju u nas len skriptari, questari to mozu vymyslat, ale nie je to hlavna napln ziadneho z nich. Vsetky drobne Q su vytvorene systemakmi

navrhni kludne frontuj :)) no kapacita skriptarov je fakt mala... prerabanie do kodu by znamenalo, ze by si musel mat pristup k dalsim nasim skriptom, a to nie, pokial nie si plnohodnotne GM :)
Jj, to jsem čekal. Tak to chodi všude. GM jen GM :lol1: :lol1: :lol1: I tak díky za odpovědi

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:57
od Draff
Wolferr píše:
Abe píše:2, A)
sami sme doprogramovali. Programuju u nas len skriptari, questari to mozu vymyslat, ale nie je to hlavna napln ziadneho z nich. Vsetky drobne Q su vytvorene systemakmi

navrhni kludne frontuj :)) no kapacita skriptarov je fakt mala... prerabanie do kodu by znamenalo, ze by si musel mat pristup k dalsim nasim skriptom, a to nie, pokial nie si plnohodnotne GM :)
Jj, to jsem čekal. Tak to chodi všude. GM jen GM :lol1: :lol1: :lol1: I tak díky za odpovědi
Však jinak to ani nejde, lidi z týmu u toho zabijou plno času, tak je dobré si to hlídat.

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 14:58
od Abe
Wolferr píše: Jj, to jsem čekal. Tak to chodi všude. GM jen GM :lol1: :lol1: :lol1: I tak díky za odpovědi
cakal si nieco ine? skripty a historia robi shardy odlisnymi :)

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 15:58
od Tereas
Myslel jsem to tak, že pokud sepíšeš nějaké intro do světa s tím, co by měl začátečník vědět, tak je možnost to dát na web.

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 16:00
od Wolferr
Oki, stejně jsem to měl v plánu už před pár dny. Tak uvidíme. Komu se můžu kdyžtak ozvat?

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 16:19
od Tereas
Klidně mě. Já to pak dohodím na forum k diskuzi.

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 16:27
od Sosarius

Re: QUESTY a vše okolo

Napsal: úte 19. čer 2012, 16:36
od Tereas
Jop, ale dát to někde, kde to jde vidět. Popřípadě odkaz...