Stránka 1 z 2

Náročnost UO

Napsal: úte 09. úno 2010, 20:50
od Ulquiorra
Ahoj, nevím proč ale uo (spouštěno přes razor, ale proces andaria klient) mi využívá všechno CPU (nebo jak to říct). Mám zaplý jen přehrávač a prohlížeč. A i když oba procesy vypnu tak UO žere vždy všechno volné CPU. A možná kvůlu tomu mám příšerný lagy. Nebo nevíte proč mám lagy typu že dám usehand a čekám 3 vteřiny než se mě to zeptá na target, když běžím tak se mi mapa zobrazuje šíleně pomalu a takže i zasekaně běžím apod. Nevíte co s tím? Díky :) Jo a jedu na W7

Jo a laptop mám 1,6 GHZ a 1,5 Giga ramky

Re: Náročnost UO

Napsal: úte 09. úno 2010, 20:59
od Finwes
jaky mas presne procesor?

nektere AMD procesory byly nadmiru vytezovany, zrejme nejaka funkce, kterou tyto procesory nemely dobre vyresenou

co si vzpominam, na mem starem ntb s celeronem 2,4 mi to na 1,5gh take lagovalo, ale uz byl celkem stary a hopdne se prehrival, to mu mozna take snizilo prakticky vykon...

Re: Náročnost UO

Napsal: úte 09. úno 2010, 21:06
od Ulquiorra
Intel pentium M.. Takže asi nic co? Ale dříve mi to nedělalo, takhle nemám šanci bojovat :D

Re: Náročnost UO

Napsal: úte 09. úno 2010, 21:27
od Finwes
hmm..
Mko by melo byt dost vykonne.. na tom se daji hrat mnohem narocnejsi hry :-)

nevim no, UO je v tomhle takova divna :-)

Re: Náročnost UO

Napsal: úte 09. úno 2010, 21:31
od Taxian
Me se treba na XP sekala UO a na win 7 jede bez lagu

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 01:33
od Fraenir
Zkus to bez Razoru. Pokud to bez něj bude lepší, můžu s tou informací nějak pracovat. Pokud nebude, obávám se že ti nepomůžu.

Jedu na ne o mnoho silnějším počítači a v pohodě mi jedou i dvě ultimy zaráz v emulaci pod Linuxem.

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 04:11
od Golfin
Už dlouho jsem tento dotaz nečetl. Ovšem všeobecně se ví, že ultima online procesory zatěžuje. Dnes u nových systémů je to lepší, ovšem u starších strojů to bylo dost náročné. Chyba ultimy od počátku její výroby.

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 13:17
od Ulquiorra
Ach, dobře, děkuji za info pánové. Zkusím to bez razoru.

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 15:58
od Ulquiorra
Tak bez razoru stejné (ba né ještě víc :D) Takže s tím jentak nic neudělám? Oka. Díky moc. Jdu šetřit na novej lapotop xD

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 16:54
od Fraenir
Doporučím reinstall systému, patrně tam bude nějaký bordel... Ultima s šestkovým klientem mi jela relativně v pohodě na PIII 450 MHz, nevidím proto důvod, proč by nešlapala na tomhle.

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 17:46
od Cúran
Od doby, kdy jsem s počítačem přelezl rychlost CPU 800MHz a připojení 1000/256 kb tak mi jede ultima porád stejně. Občas šlape jak hodinky a jindy mám co 5 minut 5s lagy.
Teď jedu na 3GHz dvoujadrovým AMD Athlonu s 2 GB RAM a chová se porád stejně jako když jsem měl 1,2GB Semprona.

Občas pomůže povypínat v systému zbytečně jedoucí programy (ICQ, Skype, různá nadstavbová ovládání zvuku a další stále běžící programy co jsou stažený vpravo u hodin a na pozadí)

Re: Náročnost UO

Napsal: stř 10. úno 2010, 17:55
od Shinobi
Bez razoru je to většinou lepší, ale jen nepatrně.
Využití procesoru při běhu je stejně strašné, ale při jiných činnostech (jako třeba boj se spoustou npc okolo) se to seká méně.

Co můžu doporučit, tak zmenšit herní okno. Nepomůže to moc, ale alespoň se s tím dá hrát (s velkým oknem je to někdy opravdu hrozné).
Ještě se hodí vypnout hudbu (když se načítá nová skladba, tak to vždycky trochu škubne, to se děje třeba při přepínání do war módu, což je velmi nepraktické).
A nazávěr, je dobré mít otevřený co nejmenší počet gumpů. Jen ty, co potřebuješ.

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 11. úno 2010, 13:04
od Ulquiorra
Děkuji za všechny rady, začnu asi s reinstallem systému :) Zkusím vše. Děkuji :)

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 11. úno 2010, 14:38
od Golfin
Ulquiorra píše:... Jo a laptop mám 1,6 GHZ a 1,5 Giga ramky
Tyto hodnoty vypadají dobře, ještě záleží taky na hodnotě grafické karty. Ani ne tak pro náročnost ultimy, ale pro konfiguraci počítače. Trošku se mi jeví, že máš příliš vysokou ramku na tak málo výkonný procesor. To Ti tam může krapet zadrhávat. Ale jak říkam, ještě grafická karta, jak je na tom. Celkově si musíme uvědomit, že počítačový výkon řídí právě tyto tři komponenty nejvíce. A je lepší, pokud jsou slazeny ve svých hodnotách. Pro příklad: pokud budeš mít 800 MHZ procesor, 500 GB RAM a 500 MB grafickou kartu, nebude to dobrý. počítač se zpomalí. Ta grafika to zpomalí. Lepší je 128 grafika na tyto hodnoty. Ten počítač větší hodnoty nevyužije a naopak mu překáží. Přiznam se, když v pochybných obchodech typu TESCO, atd vidím prodej počítačů, otvírá se mi kudla v kapse. Protože prodávají špatně konfigurované sestavy. Předimenzovanou ramku a to co člověk v daném PC potřebuje, tam není.

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 11. úno 2010, 17:42
od Fraenir
Golfin píše:...
No, dovolím si pochybovat o tom, že by to mohla brzdit grafika, UO mi běhala v pohodě i na opravdu starých PCI kusech grafárny... Stejně tak, posílení jedné komponenty nebude znamenat oslabení jiných; alespoň v případě, že část té komponenty nemá nižší frekvenci. Počítač není šuplík, aby když se tam přidá víc na jednom místě se zhoršilo jiné místo.

Ale toto je na jinou debatu, která sem nepatří. Uvidíme jak to dopadne po tom reinstallu.

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 11. úno 2010, 18:04
od Finwes
o grafice by se mluvit dalo,
hodne o ovladacich

jeste se starsim klientem jsem mohl hrat bez problemu s integrovanou 16mb intelackou grafikou; na druhou stranu jsem slysel, ze si nekdo koupil novou nadupanou grafiku a hra mu nesla (ovladace?)
posledni rada klientu je naka divna :-) .. zase na nich jde vic veci...
typl bych si, ze proste do stareho systemu zobrazovani zacali montovat nejaka vylepseni a misto toho, aby to nejak od pocatku predelali, to zacali patlat pres sebe a kdovi jaka harakiri se tam nyni deji ;-) (nebo ze by do toho namontovali jeste SETI, aby se pri hrani hledali mimozemske civilizace?)

Re: Náročnost UO

Napsal: pát 12. úno 2010, 13:57
od Golfin
Nepsal jsem o grafice jako takové. Psal jsem o vyváženosti procesoru, ramky a grafiky zároveň. Vtom mám už jasno několik let. Ani ne tak kuli ultimě, jako spíše kuli grafickým programům.

Re: Náročnost UO

Napsal: pát 12. úno 2010, 15:17
od Welbloud
Zvukovka taky :)

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 06. kvě 2010, 15:07
od Noraxus
Já bych jen rád onomu člověku který si koupil podle mě Netbook. Já mám Netbook asus příhodně pojmenovaný Eee :-D Jedná se o řadu počítaču která opravdu není udělaná na hraní což je asi každému jasné...už jen to rozlišení je šílené 1024x600. ALe o to nejde...mě to běží docela dobře.Musím říct že mi to funguje lépe jak na mém dvoujádrovém athlonu. :-)Mám tam také procesor intlel Atom 1.6Ghz mam operák winXp ramky mám 1Gb. grafika je k pláči ale u Uo to je stejně fuk.Běžně mám puštěného u hraní ventrilo klienta,razor,uomapu,často i firefox a samozrejme hudebni prehravac :-) jo a jako disk mam ssd 16 Gb ale to uz je jen detail ktery stejne nema vliv na hrani...myslim si ze u vas bude zakopany problem nekde jinde :-) Zkusil bych zkontrolovat ovladače a třeba i záplaty na widličkách.často to pomáha :-) Pravda je ze driv kdyz sem mel 1,5 ghz athlonka tak sem mel problemy jen s uo a vetsina hardwarove nerocnejsich her me sla bez problemu....divne prokleti amd :-D

Viva la andaria.

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 17:05
od Hikari
Po určité časové odmlce co tenhle topic nikdo neřešil bych rád dal svůj postřeh.

Před cca 5 lety když sem na andárii začínal mě šla andaria krásně na 900mhz Duronoj 512 ramkách integrované grafice na xpéčkách,a to je na dnešní poměry ultra střep...

Dnes s odstupem času mám 1600mhz Intel atom 533mhz, 2 GB hyperx cl4 ram,Intel gma 945i(zvládá 3d hry na Q3 enginu v pohodě),SSD Disk Runcore za 3K a s touto sestavou se na andárce dá hrát pokaď neřeším pvp a hlavně běhám sám.Nedej bože že bych měl jít někam do dungu s cechem to nedokážu ani targetovat.Jednou jsem byl na lovu skřetů kdesi u ilerenu...cca 5 hracu a neco kolem 10 npc a proste se z toho stal jeden velkej lag(na mem kompu ne na serveru)

Vím že za tu dobu se událo hodně změn...přešlo se na novou sféru,vzniko spoustu skriptů a potom je tu ta nová magie....jenže to jsou změny na serveru a tímto topicem neřeším lagy serveru nýbrž engine klienta...

Když já hraju na svém notebooku a mám puštěnou aplikaci CPU-Z (diagnostika výkonu)Tak je dobře vidět že se počítač výpočetně "nudí" přitom ale když chytnu kupříkladu baťoh a přetahuju ho jen z leva do prava tak už ten pohyb je trhavý.kupříkladu když jdu tak občas jsou vidět jakoby přechody fotek....vypadá to jako kdyby celý svět byl složen z k sobě přiložených obrázků které se ale rozpadají a celé se to seká.Říkal jsem si zdali to není způsobené uo klientem mondayn legacy tak jsem zkusil Endor tam mě to jde normálně.Předem upozorňuji že přípojku do netu mám luxusní tím to není.

Pravda je taková že když si člověk čte nároky uo které říkají 450mhz 192 ram je postačující tak si říkám kde soudruzi z NDR udělali chybu.

Proč ale tenhle ubrečenej sloh píšu...To že se mě seká klient mi je jasný že nikdo neopraví jelikož tohle není žádnej open source....ale chci se optat zdali nemáte někdo zkušenost s nějakým druhem patchu které kupříkladu odstraní grafické prostředí a zjednoduší ho...nějaký patch co udělá ultimu šerednou ale pujde mě plynule krásně.

Klidne at vsichni hraci vypadaj stejne a vsechny stromy nahradi zidle,me to je sumak...ale chci mit sanci se ubranit na pvp ci i zahrat treba i s nekym jinym a nebehat jen sam...prece jenom je to mmorpg a stim jak to muzu jedine hrat na v podstate singl muzu rovnou hrat fallouta nebo baldures gate.....

Já zbožňuju Andárku hraju už dlouho ale prostě už nemůžu bejt furt mrtvej a chodit se oživovat...jakmile se mě někdo dostane na tělo tak končim ponevadž dostanu 15 vterinovej lag(pricemz ping pri tom lagu na andarku je naprosto v klidu)


Co si o tom myslíte kluci a holky?

(omlouvám se za délku a díky za odpověď

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 21:12
od Peter
on je to sice už trochu starší topik ale neva .. Můžu ti říct jak jsem to řešil já. Poslední asi 3 roky jak jsem hrál (možná 4) jsem musel uo hrát v tom nejmenším okýnku a mít schovanou i takovou tu "černou" část klienta. Když jsem to měl všechno zmenšené na minimum šlo mi to hrát s minimálním sekáním, jinak se to sekalo nehorázně. Takže si to herní okno zkus zmenšit, snad ti to pomůže :-)





Teď asi týden mám vyměněnou grafickou kartu a jede mi to už ok, takže to můžu mít otevřené na max i zvětšené přes razora a neseká se mi to ..

Kdyby někoho zajímala ta sestava:

amd athlon 2600+
DDR1 2,5 giga ram
Radeon X1650 (předtím jsem měl Geforce 6600)

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 21:27
od Eskymak
Jo je to s výkone zajmavý, já začínal na endoru s 1,1Ghz athlonem Xp, a 256MB ram a v pohodě, andárka se seká i na athlonu xp 1,8Ghz a 768Mb ram - grafika stejná gf5200fx.

Okno na 1152*768, herní plocha na 800x600, po černej okolo rozházený gumpy.

Ted ségra hraje nouzově na netbooku Asusu Aspire One a vypadá to že to na externím monitoru na 1024x768 jede v pohodě.

Sám hraju na athlonu 2,1ghz, 1,5gb ram a abych pravdu řek tak to jede plynule ale video už si k tomu plynule nepustim.

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 21:36
od Abe
uz v predoslych testoch sa zistilo, ze procaky AMD maju so 6-kovym klientom problem a na inteloch to bezi lepsie...

osobne som s tym nikdy nemal problem a pocitacov som prestriedal celkom dost... dokonca som hral na tenkych klientoch, kde UO bola na vzdialenom serveri

co ovladace na grafiku?
UO subory, nemas ich nahodou poskodene?
hrajes cez razor?

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 21:49
od Hikari
Zmenšování nepomáhá proto řešim stránku upravy grafiky :-) jink upgrade grafiky by byl bezva to máš rech Robine jenže v netbooku toho moc nezvládnu :-D

Abe ovldače mám nejnovější jediný originání na win 7 :) zkoušel jsem to aj na xp ale je to stejné....přeinstalace ultimy už proběhla bůh ví kolikrát pokaždé stejné....Věřím tomu že to jde nějako uprvit potřebuju jen někoho kdo mě řekne jak...měl sem kámoše co mě k ultimě přivedl a ten na kelevaru měl upravenou ultimu že místo stromů viděl bedýnky a sposuty dalšíh věcí....sice to byl hnus ale graficky to bylo jdnoduché jako pumpa na močufku...

jo a razor nebo ne oboji je stejne...seka se to graficky...vytizeni prociku je mene jak polovicni :-(

Re: Náročnost UO

Napsal: čtv 10. bře 2011, 22:43
od Eskymak
Jestli chceš místo stromů židličky tak si to změn sám. ;)

Re: Náročnost UO

Napsal: pát 11. bře 2011, 17:48
od Hikari
Kdybych věděl jak na to :-( sem elektrikář ne programátor je to pro mě španělská vesnice :'-(

Re: Náročnost UO

Napsal: pát 11. bře 2011, 18:24
od Argorion
Zde si muzes stahnout nahrazeni stromu temi "bednickami", radobyodborne se tu tomu rika PvP kostka. Zrejme to mas na mysli, i kdyz dost pochybuju, ze ti to realne pomuze.

Re: Náročnost UO

Napsal: sob 12. bře 2011, 12:34
od Fraenir
Z pohledu klienta je úplně jedno, jestli vidíš bedničky nebo stromy, rozdíl v načítání není. Důvod proč to někteří používají je ten, že se jim mezi stromy blbě orientuje při PvP. Já to sice moc nepobírám, ale co... proti gustu žádný dišputát...

Re: Náročnost UO

Napsal: ned 13. bře 2011, 22:07
od Hikari
TO je pravda že on hodně prasil...to mě nenapadlo že to je kuli tomu upravený :-) no zkusim uvidíme děkuju kluci!

Re: Náročnost UO

Napsal: sob 07. čer 2014, 17:12
od Hikari
Po skoro 4 rokách už vím v čem byl problém a vyřešil sem to.

Stačí si koupit procesor i7-4770k a světe div se ultima se přestala sekat.

Doufám že ti někomu pomohu :-)